CORETAN

Hanya sebuah coretan dari seorang yang hidupnya di dunia hanya sementara dan hanya pinjaman seketika.

Walaupun rase pahit ke? masin ke? masam ke? Perjuangan hidup mesti diteruskan selalu think +ve.
INSYAALLAH,jiwa kita akan tenang.. sebab apa?? sebab Allah sentiasa dekat dengan kita.. PERCAYALAH.. >(^.^)<

Sabtu, 13 Oktober 2012

1st TimE...Macam2~~

Semalam mengukir kenangan jua pengalamanku.. dimana semalam hari pertama aku 
jadi driver pergi ke Pekan Tg Karang.. Huuyyoooo~~
Nak tahu tak setelah sekian tahun aku dapat lesen tahun 2010, ni lah
pengalaman pertamaku drive pergi isi minyak di Tg Karang.. 
Thanks to mybrother a.k.a Ahmad Fitri dan jua ibu tercinta kerna jadi peneman.
Manalah aku berani, pergi drive sorang2.. SERAMMMM~~ macam2 fikiran kotor yang negatif aku terfikir..
Mungkin aku banyak tengok accident, time aku naik motor..

***********
Atas rasa keperikemanusiaan kepada seorang pekerja MELAYU.. hahaha..
sebenarnya aku dapat kereta ni..
Ini bukan kereta aku.. Tapi company punya.. Bos yang suruh bawak balik..
Kereta lama Iswara manual..
Sebab apa aku yang kena bawak balik???
Sebab my engineer baru tu juz tau bawak kereta auto.. so, aku dah pujuk bos suruh jual dia tetiba offer kat aku suruh aku katanya nanti hujan senang..
Actually before this my site supervisor yg bawak, tapi die dah berhnti..
Tapikan before this, macam die pujuk suruh aku beli kereta, dari yang second hand sampai la yang baru..
siap offer diri nak bayar pendahuluan, aku ni kan suke jual mahal..
ALASAN UTAMA, nantila tanya mak and abah dulu, memang sampai kesudah aku diam..
TUPPP~~TUPP.. after my site supevisor berhnti, tanpa keluarkan duit aku pun terima la kereta ni..
TAPI kan ade jugak yang cemburu.. 
Diorang cina ni suruh bawak balik ari isnin..
aku suruh mybro ni datang ambil kereta kat office..
Ttbe esok nya my accountant ni taye "Rabiya mane you puyer kereta tak da bawak mali ka? you aa kalau next week tak da bawak mali, tak payah bawak la.. you pulangkan balik"
Nak dipendekkan cerita everyday, the same answer she ask..
Jadi apa pandangan kalian??
Aku bukan nak berfikiran negatif tapi sangat ketara dia seperti cemburu.. dia dah kerja hampir 7TAHUN..
tapi kepentingannya tak nampak..
 
Hep~~ Astagfirullah... mengucap rabiya~~~
Tapikan mak kata kalau diorang stay mengungkit... pulang je balik.. sedangkan bos tak kata apa2 pun..
dia je yang lebih kata macam tu~~

*************

So malam tadi bawak kereta mak kata aku cam bawak lori, mungkin kereta lama, 
keras sterengnya.. 
Adoooiiii~~ berapa kali mak jerit pun tak tahu..
Takut katanya..
Adik kat sebelah bagi tunjuk ajar.. jua tukang gelakkan..
Anyway.. ThankSSS~~

 ***********

Aku berani bawak kereta kat kawasan kampung je, jalan raya besar tak da keyakinan lagi,
Jika aku bawak jugak, if something happen with me, diorang akan bertanggungjawab ke?
Diorang cakap senang,, sebab setiap perasaan yang dirasakan oleh seseorang adalah berlainan..Betolkan??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan